2018. március 8., csütörtök

78. Könyvcsütörtök - Vashercegnő



Sziasztok!
Mint azt már a múlt héten is láthattátok, nálam már tavaszias a kinézet, remélem, tetszik(mondjuk később úgyis megint változni fog...). :) Szerencsére a net ügy is hamar rendeződött, így ma már normális bejegyzéssel tudok jönni.  Ma a Vastündérek következő kötetét hoztam nektek Julie Kagawától. :) Ezzel pedig már áttértem az idei olvasásaimhoz(persze még így is jócskán le vagyok maradva). ^_^

Eredeti cím: The Iron Daughter
Kiadás éve: 2012
Oldalak száma: 388 oldal
Műfaj: romantikus, fantasy
Sorozat: Vastündérek 2/4
Kiadó: Könyvmolyképző(Vörös Pöttyös)

Fülszöveg:
"„Egy ​ideje már a Téli Udvarban élek. Hogy mióta is? Nem tudom. Az idő itt nem úgy telik, ahogy kellene. Ha valaha is kijutok innen, meglehet, azt fogom látni, hogy eltelt száz év, és a családom minden tagja és minden barátom rég halott.
Igyekszem nem túl sokat gondolni erre, de néha képtelen vagyok kiverni a fejemből.
A nevem Meghan Chase.”


Félig ember, félig a Nyártündér-király leánya; Meghan sosem találta a helyét a világban. Azt hitte, a Téli Udvar hercege szereti, ám ő elhagyta, és Meghan most a Téltündér-királynő foglya. A Nyár és a Tél háborújának közepette Meghan tudja, hogy a valódi veszélyt a Vastündérek jelentik – azok a vasból született tündérek, akiket csak ő és a távol lévő herceg látott. Azonban senki sem hisz neki.

Ami még rosszabb, Meghan tündérereje eltűnt. Csak a saját eszére hagyatkozva kell boldogulnia Tündérföldön, ahol megbízni bárkiben is ostobaság, egy árulóban halálos hiba. De hiába válik végül Meghan maga is vaskeménnyé, mégsem szűnik emberszívében a vágyakozó suttogás."


Nos, az első kötet után egy kicsit elegem volt Meghan karakteréből, így elég nehezen tudtam rávenni magam, hogy igenis olvassam el a második részt is. De aztán csak nekiálltam. És jól tettem! A második kötet már kimondottan jobb volt az elsőnél. :)

A borítón a tövises indák még mindig nagyon tetszenek... :)

Az új részben Meghan szerencsére túlesett némi jellemfejlődésen(úgy tűnik, jót tett neki az a pár hónap a Téli Udvarban... :D), aminek nagyon örültem. Persze még mindig naiv volt, de már kevésbé, mint az első kötetben és már nem értetlenkedett annyit. Még egy számkódot is sikerült megfejtenie(pici segítséggel Kacortól), meg persze küzdött a Vastündérek ellen, ahogy tudott. :)

Hogy, hogy nem, Asht is sikerült ebben a kötetben jobban megismerni. Többet megtudhattunk a halott szerelméről, meg a belső világáról. Végre kicsit jobban láthattuk az érzelmeit, kicsit közelebb kerülhetett az olvasóhoz(legalábbis azokhoz, akik nem aléltak el tőle már a Vaskirály során, mint Meghan és Helie).

De persze én annak örültem a jobban, hogy a legnagyobb szükség idején újra megjelent Puck, mint egy hős lovag. :D Neki is sok szerepe volt most is, aminek nagyon örültem. Még pár érdekes jelenete is volt Meghan társaságában(nem részletezem, az már túl sok spoiler lenne). :D
Ezen kívül kaptunk néhány érdekes fordulatot és új karaktert is, mint például Tiaothin és Leanansidhe, meg Meg ember apukája. Meghan új ereje például először meglepett, de aztán leesett, hogy mi az oka, Vasparipa meg külön érdekes volt, hogy emberi alakot is fel tudott ölteni. :)

A könyv befejezése eléggé keserédesre sikeredett, és nagyon is áhítja a folytatást(bár akár itt is le lehetett volna zárni). Bár legalább itt már Ash is cuki volt... :3

Kedvenc karakterek:
Puck: Nekem még mindig ő a nyerő. *.*
Tiaothin: Új mellékszereplőink közül a cserfes és huncut púka a kedvenc. :) Segített Meghan és Ash szökésében a Téli Udvarból. :)
Vasparipa: Nagyon más volt, mint a Vaskirályban, és a könyv végére nagyon megkedveltem. :)

Utált/nem szimpi karakterek:
Vírus: Az első kötetből megismert vastündér újra belerondított főszereplőink életébe, ezúttal viszont Ash lett az áldozata...

Kérdéses karakterek:
Leanansidhe: A világok között élő tündér számomra eléggé megkérdőjelezhető karakter, főleg, hogy a kénye-kedve szerint tartja fogva a tehetséges embereket...
Kacor: Az eleinte kedvelt cait sith olyan furcsa volt a Vashercegnő során. Teljesen más lett a személyisége, ami miatt a fejemben sok kérdőjel jelent meg vele kapcsolatban, így ő is a kérdéses karakterek táborához csatlakozott. :/

Random idézet:
"– Hogy van Ash? – kérdeztem mielőtt bármi mást mondhatott volna. A nővér csak horkantott és intett hogy kövessem.
– Ugyanúgy – mondta végül. Végigmentünk a folyosón, el Ash szobája mellett, amelynek az ajtaja zárva volt, de meg sem álltunk előtte. – Az az ostoba bolond már sétálgat, még ki is hívta Robint, hogy mérjék össze a pengéiket ma délután. Természetesen nem hagytam, habár Robin boldogan ment volna bele, a másik hülyéje.
– Hé! – hallottam Puck hangját a hátunk mögül. – Nem én kezdtem! Én csak szívességet akartam neki tenni."
:D

Ash vagy Puck?
Nekem még mindig Puck a nagy favorit, kár, hogy Meghan úgysem őmellette fog kikötni...

Csillagozás:


Ti olvastátok már a könyvet? Mit gondoltok a végéről?

Puszi:

Tessa

2 megjegyzés:

  1. Ash az örök kedvenc és ez így is marad. :D (Köszi az említést :D)
    Vasparipát én is nagyon megszerettem ebben a részben, főleg a végén..:(
    Lesznek itt még érdekes dolgok a 3. kötetbe ne félj. :)
    Ash/Puck? EZ kérdés? Egyértelmű Ash. : nyúú *.*

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Már most nekem is szimpi, ahogy a Téli Udvarban használt közönyös álarcát levedlette. :)

      Törlés