2017. augusztus 31., csütörtök

37. Könyvcsütörtök - Csillagpor



Sziasztok!
Nahát, nahát, már megint itt a csütörtök! :D Ezen a héten Neil Gaiman egyik könyvét, a Csillagport hoztam nektek, amit nemrégiben sikerült beszereznem. :) Mivel a filmet már láttam párszor és nagyon tetszett, ezért eszméletlenül megörültem, amikor megpillantottam a könyvesboltban. Akkor és ott egyszerűen muszáj volt megvenni. ^_^

Kiadás éve:(Annak, amit megszereztem!) 2016 (első magyar kiadás: 2007)
Oldalak száma: 224 oldal
Műfaj: fantasy, kalandregény
Kiadó: Agave

Fülszöveg:
"Falva falva egy aprócska település Angliában. Arról a falról kapta a nevét, amely a falu határában húzódik, és elválasztja az emberi világot a varázslatok birodalmától. Egy októberi estén a fiatal Tristran Thorn hullócsillagot lát a falon túl a földre zuhanni, és hogy elnyerje a gyönyörűséges Victoria kezét, megígéri a lánynak: elhozza neki a lehullott csillagot. Tristran elindul hát élete nagy kalandjára a falon túli varázslatos világba, amelyet a legfurcsább teremtmények és soha nem látott lények népesítenek be"

Szerencsémre a könyv is hozta az élményt, sőt, mint általában, most is volt jó pár olyan  esemény, amik a filmben nem voltak, vagy másképpen történtek...
Be kell vallanom, nagyon vártam, hogy a könyvben is megjelenjen a "langyi" kapitány a villámfogó hajón, de ebben csalatkoznom kellett. A könyvben erről a dologról szó sem esett, ezt már a filmesek szőtték bele a történetbe...
Ezen kívül a vége sem teljesen úgy alakult, mint ahogy a filmből már ismertem. Persze jó volt a vége, mondhatni "happy end", csak egy csöppet más volt.

Mindent egybevetve azért az író fergetegesen írta le Tristran történetét, hogy hogyan indult el a való világból igazi hazájába, Tündeföldére, hogyan találkozott a csillaggal és hogyan változott meg a gondolkozásmódja, és az érzései, mire visszatért Falvához.

Azért vannak benne olyan dolgok, amelyek miatt 16 éven aluliaknak nem ajánlanám noha ezeknek a mai gyerekeknek már meg sem kottyannak olyan dolgok, amiktől nekünk kicsi korunkban rémálmaink lettek volna... (csonkítás, mérgezés, gyilkosság...), sőt egy-két szaftosabb jelenet is van a könyvben, if you know what I mean amik miatt a 18+-on is gondolkoztam, de azért annyira részletesen talán nincsenek ezek leírva, a 16 évesek meg már elvileg amúgy is fel vannak homályosítva ezekről a dolgokról. Ha nem is csinálják őket... Sajnos ma már azon sem lepődnék meg, ha egy tizenéves mondana nekem újdonságot a témában...

Szóval nekem tetszett a könyv, rövidsége ellenére is eseménydús és érdekes, de azért gyengébb idegzetűek kezébe nem ajánlanám. Viszont kivételesen még mindig a film a szívem csücske. :)

Csillagozás:

Ti mit gondoltok Neil Gaiman munkásságáról? Olvastátok már a Csillagport? És a filmet láttátok már? Nektek melyik tetszik jobban?

Puszi:

Tessa

3 megjegyzés:

  1. Talán az American Godsot tudnám mêg ajánlani tőle, bár politeista mivolta vêgett, ismerve têged lehet nem tetszene

    VálaszTörlés
  2. Hmmm, azt nem ismerve, de beleolvasva érdekes, viszont aZ American God megvan már sorozatba, 1 évad, ennek kapcsán hallottam az íróról, és elhatároztam h elolvasom, de persze várat magára a dolog, hisz trónok harca volt...ráadásul kikerült megint egy kalóz forgatókönyv szerűség , pár mondatban, hát ezzel foglalkoztam mostanában olvasás helyett.

    VálaszTörlés