2018. január 11., csütörtök

62. Könyvcsütörtök - Elválasztva



Sziasztok!
Újabb csütörtökhöz értünk, az idei második könyvajánlóm is megérkezik hát, a könyvet viszont még tavaly októberben olvastam...Hát igen, tényleg jócskán le vagyok maradva a könyvajánlóimmal... :D Sebaj, már nekiálltam megírogatni a pótlásokat. :)

Eredeti cím: Invaded
Kiadás éve: 2015
Oldalak száma: 336 oldal
Műfaj: fantasy, sci-fi, romantikus
Kiadó: Maxim

Fülszöveg:
"Carának és Aelyxnek most külön-külön kell harcolniuk a közös célért. Miután próbálkozásuk, hogy létrehozzák a két bolygó közötti szövetséget, megbukni látszik. A szerelmeseknek el kell szakadniuk egymástól. Aelyx a Földön marad, hogy helyrehozza, amit elrontott. Carának pedig el kell utaznia a L'eihrre, ahol azt várják tőle, hogy beilleszkedjen, és hirdesse a békét. Nehezíti a dolgot, hogy a l'eihrek nem mondhatóak túl vendégszeretőnek. Ráadásul a kolónia kialakítása közben, amelyet az emberek lakóhelyének szánnak, problémák merülnek fel. Cara egyre jobban kételkedik abban, hogy jó élete lehet a L'eihren. Ezalatt Aelyx a Földön egy hatalmas kampány részeseként küzd, amely során az emberek és a l'eihrek barátságos szövetségét hirdeti. Az emberek nem tudják, hogy e kapcsolaton alapul a jövőjük: egyedül a l'eihreknek van meg a megfelelő technológiájuk ahhoz, hogy legyőzzék a Föld teljes víztartalékát fenyegető szennyezést. Ám Aelyxnek gyanús lesz, hogy a l'eihr vezetők mindenáron meg akarnak egyezni az emberekkel. Nyomozni kezd. Vajon miért olyan fontos ez a megállapodás az idegeneknek is? És mit várnak a segítségükért cserébe a földlakóktól?"

Az első kötet után rögtön neki is álltam a következőnek és izgatottan faltam a sorokat.
Elvégre kíváncsi voltam, ezután mi történik Aelyx és Cara friss szerelmével, hiszen máris külön kellett válniuk. Aelyx és Syrine visszament a Földre, hogy jóvátegyék, amit elrontottak, és próbálják megszerettetni magukat a földi emberekkel, Cara pedig továbbutazott az űrhajóval a L'eihrre. Egyrészt, hogy előkészítse a kolónia jövendőbeli lakosai számára a terepet, másrészt, hogy a cserediák program keretein belül részt vegyen a l'eihrek iskolai életében.

Izgalmas volt, ahogy egyre bonyolódtak a dolgok és egyre szövevényesebbé váltak a szálak. Aelyxéket többször is próbálták megölni, de Cara is igen nehezen boldogult...
Voltak a könyvben olyan részek, ahol nem egészen lehetett tudni, hogy ki kivel van, vagy melyik oldalon is áll, de a végére kiderültek bizonyos turpisságok. :)

Szerettem olvasni a könyvet, és amikor letettem, nagyon vártam, hogy a befejező részt is olvashassam. :) Maradtak elvarratlan szálak, amikre kíváncsi voltam, hogyan fognak megoldódni.

Kedvenc karakterek:
Cara és Aleyx: elég egyértelmű, miért. :) Már az első könyv során megkedveltem a főszereplő párosunkat. ^_^
Troy: Csíptem Cara bátyjának a megnyilvánulásait. :)
Syrine: Valahogy a második kötet során ő is közelebb került hozzám, ahogy jobban megismertem.

Utált/nem szimpi karakterek:
Jaxen és Aisly: Azt hiszem, ez nem meglepő, azok után, ahogy viselkedtek. Már a kezdetektől gyanúsak voltak számomra...

Random idézet a könyvből:
"– A klónok nem akarják, hogy itt legyek. A többség rám se néz, a kisebbség pedig ezt a jelet mutatja, amikor arra megyek. – Összeérintette a hüvelyk- és a kisujját. – Mit jelent ez?
– Izé… – Nem akartam szó szerint lefordítani, hogy paráználkodjál egy h'ava bestiával, azután égesd el magad. – Ez a mi változatunk a felemelt középső ujjra.
– Ettől tartottam."

Csillagozás:


Akinek bejött az Elidegenítve, tetszeni fog a második rész is. :)

Hamarosan újra jelentkezem!

Addig is puszi:

Tessa




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése