2018. május 12., szombat

88. Könyvek- Calderon 1-2



Sziasztok!
Kicsit megkésve, de hozom a heti könyvajánlót. :) Sajna annyira elment a hét, hogy tegnap ocsúdtam fel, hogy nem posztoltam csütörtökön. ^^" Ma viszont műremekkel jöttem On Sai-tól. :) Az Apa, randizhatok egy lovaggal? és az Esővágy után már nagyon szerettem volna beszerezni az írónő Calderon könyveit is, ami nemrégiben szerencsésen meg is történt, így végre olvashattam Genius Calderon kalandjait. ^_^



Alcím: Avagy hullajelölt kerestetik
Kiadás éve: 2012
Oldalak száma: 288 oldal
Műfaj: sci-fi, romkom
Sorozat: Calderon 1/2
Kiadó: Könyvmolyképző(Arany Pöttyös)

Fülszöveg:
"Calderon ​kapitány nem mindennapi férfi. Egy jóképű, ifjú főnemes, aki eldobta a rangját egy lányért. Csakhogy a lány meghalt, így Calderon öngyilkos akar lenni. Úriember nem temetkezik hitelbe. Calderon másodkapitányi állást szeretne egy űrhajón, hogy egy kényelmes urnára gyűjtsön, de döbbenetére a kapitányi munkakört kapja meg. Vajon miért sóz rá a Flotta egy hatalmas űrcirkálót, amit nem tud vezetni? Milyen Játszma folyik körülötte? Mit kavarnak a nemesek a háttérben? És mit kezdjen Tainával, a csinos japán kadétlánnyal, akiből árad a narancsillat? És aki a parfüm per légköbméter arányt is képes kivizsgálásra felterjeszteni?
Taina szamuráj családok leszármazottja, és ugyanúgy űzi a Játékot, vagyis más manipulálását, mint Calderon. Bármit megtenne, hogy az űrben maradhasson, hiszen odahaza nagyapja már férjet keres számára. A lány útmutatást kér az Ősanyáktól, de a jóskövek veszélyre és halálra figyelmeztetik. Mire rájönnek, mi folyik a háttérben, csak önmagukra számíthatnak, és a kettejük között kialakult érzékeny kötelékre. Vajon elég jó játékosok, hogy szavak nélkül is megértsék egymást? És Taina elég ügyes ahhoz, hogy a kapitányt rávegye a túlélésre?"



Alcím: Avagy felségáruláshoz bricsesz dukál
Kiadás éve: 2013
Oldalak száma: 508 oldal
Műfaj: sci-fi, romkom
Sorozat: Calderon 2/2
Kiadó: Könyvmolyképző(Arany Pöttyös)

Fülszöveg:
"Calderon ​kapitány élete pokol: a sajtó árulónak hiszi, a nemesi körök megvetik, ráadásul még az űrhajón is próbára teszi türelmét a nőkből álló legénység. Calderon el akar jutni a hadgyakorlatra, nehogy merényletet kövessenek el a császár ellen, de áldásos tevékenységének hála a Ferrero Ház a bukás szélén táncol.
Ami a legbosszantóbb, Taina körül is felbukkan egy jóképű, szőke szamuráj.
Calderon kénytelen cselekedni, bár nem épp úgy, ahogy mások várják…

Taina élete is kemény. A nagyapja férjjelölteket válogat, ám a lány megsejti, hogy a szamurájokat nem a keze érdekli, hanem egy érthetetlen politikai játszma.
Kicsoda ő? Miért irtották ki a család Tivesgei-ágát?
Barátja vagy gyilkosa a szamuráj, aki a nyomában jár?
Taina csak két dolgot szeretne: nyugalmat és Calderont.

A fiatal főnemes és a makacs japán lány összefog a Birodalom megmentéséért. Azonban most Sexert báró az ellenség, aki mindenkinél ügyesebben űzi a Játékot.
Vajon sikerül megvédeni a császárt a merénylőktől? És önmagukat a császártól?
De legfőképpen, ki kerül ki győztesen abból a harcból, ahol a szerelmi ötszög tagjai rajtuk kívül egy nemes hölgy, egy szamuráj és egy élő kard?"

Nos, mivel a két könyv együtt alkot egy egészet, ezért egyben értékelem őket. :)

Mindkét borító látványosra sikeredett szerintem, az én fantáziámat legalábbis magával ragadta. :D Ha az elsőről nem is, a második rész borítójáról már lerí, hogy sci-fivel van dolgunk(ami számomra szintén pozitív dolog.). :)

Sajna nem sok sci-fi könyvem van, pedig szeretem ezt a műfajt(Csillagok háborúja, Star Trek és Csillagkapu rajongó vagyok. :D)...Ezen persze igyekszem változtatni, éppen ezért már beszereztem a Scar-t is, szintén On Sai-tól. :) Az olvasásáig még nem jutottam el, de ami késik, nem múlik. ;)

Na de vissza Calderonhoz!

Mint említettem, már egy ideje meg szerettem volna szerezni ezt a két könyvet, de igazából a Molyon egy játékos kihívás(Molykalipszis) keretein belül volt egy feladat, ami miatt végül tényleg megvettem a könyveket és elolvastam az első részt még februárban. :) Aztán márciusban a második rész is sorra került, mert kíváncsi voltam, mi lesz a két főszereplő sorsa. ^_^

Nos, nem egy hétköznapi sci-fi-ről van szó, hiszen az On Sai alkotta világban császárság van galaxis szerte, és a bolygókat a hét fő család uralja.  Ezen felül a kardjaik sem akármilyenek! Valami furcsa oknál fogva a kardok saját életet élnek, és megvan a maguk hierarchiája. :D

Persze az írónő most is megcsillogtatta páratlan humorát, ami miatt néha még a könnyeim is potyogtak, úgy nevettem. :)

Emellett csupa izgalom, fordulat és kaland volt maga a történet, és nagyon vártam, hogy Taina és Calderon mikor és hogyan fognak ténylegesen összejönni. Már ha egyáltalán összejönnek.
Elvégre külön-külön és együtt is nagyon jól tudták űzni a Játékot, úgy, hogy közben a fejük is a nyakukon maradt(ergó nem végeztette ki őket a császár). :D

Nagyon tetszett, hogy minden részlete a cselekménynek a két könyvben valamilyen szinten összetartozott és a végén egy nagy kerek egészet alkotott. :) Zorach, Calderon kardja is nagyon jópofa volt. Meg a ki kivel van, és mit gondol a másikról... Ahogy Calderon viszonyult a kardjához, ahogy Taina viszonyult Calderonhoz ÉS a kardhoz, ahogy Zorach viszonyult a többi kardhoz... :D Nagyon el lett találva. :)

Calderon története egy páratlanul jól megkomponált, a gondolatokba beférkőző, letehetetlen olvasmány. Egy romkom sci-fi, ami örülök, hogy nem maradt az asztalfiókban. ^_^

Kedvenc karakterek:
Genius Calderon: Bizony, a címszereplő levett a lábamról a stílusával. :)
Taina Mamamoto Tivesgei: Mivel a női főszereplőnek sem kell észért és ravaszságért a szomszédba mennie, így egyértelmű, hogy őt is nagyon megkedveltem.
Oregon admirális: Nagyon jó humora van az öregnek és mindenben segíti Calderonékat. Ezen kívül már az első kötet végén átlátja, hogy mi van a két fiatal között. :D

Utált/nem szimpi karakter:
Terra tábornok: Nem való katonai vezetőnek, rendszerezésképtelen balfék, ezt az álláspontot Oregon admirális is kifejti többször is a könyvekben. :D

Kérdéses karakter:
Ibrahim: Bár már rég végeztem a könyvvel(a 2. kötetben szerepelt), valahogy ezt a karaktert még mindig nem tudom hova rakni fejben. Vajon valóban rossz volt? És az "ajándéka" Calderonnak és Tainának? Ahogy főszereplőnk, úgy én is teljesen összezavarodtam Ibrahimmal kapcsolatban...

Kedvenc idézetek:
"Félretolta agya hátsó zugába a zavaró helyzetet, és azt kívánta az Ősöktől, hogy vagy együtt éljék túl, vagy együtt haljanak meg, hogy valahol szétverhessen a kapitány fején egy teáskészletet." (1. rész)

"– Fiacskám, negyvenkettő vagyok, és olyan ronda, hogy az már szelektív kiválasztódás! Kapcsolja fel a lámpát!
– Nem kapcsolom, mert pucér vagyok. Képzelje, mi lett volna, ha a fejemre esik, és agyoncsap! Aztán megtalálnak itt ruhátlanul. Senki nem mossa le magáról, hogy zaklatni akart. Már látom a főcímeket: A neves tudós szexbűntény közben – vigyorgott Calderon. – Ha nem mondja meg, miért ugrott, segítségért sikítok!"
(1. rész)

"Anyád, gondolta Taina összeszorított szájjal, és emlékeztette magát, hogy ő most szélben susogó nád. Még négy napig legalább." (2. rész)

"Homályosan emlékezett rá, mintha egy vécétől elnézést kért volna, mert leokádta, de biztosította róla, hogy nagyon szép a szeme, és mennyire jól áll rajta az a fitos kis ülőke." (2. rész)


Csillagozás(mindkét részre vonatkozólag):


Annyira betalált, hogy a Calderon is nagy kedvenc lett, bátran ajánlom azoknak, akik szeretik a sci-fi-t, de nem félnek egy kis humortól sem. :)

Ti olvastátok már a könyveket? Mi volt a véleményetek?

Puszi:

Tessa


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése