2018. május 24., csütörtök

90. Könyvcsütörtök - Vaskirálynő



Sziasztok!
Ma újabb könyvajánlóval jöttem, ami nem más, mint a Vastündérek sorozat harmadik része,  a Vaskirálynő. :) Ezt a könyvet is márciusban olvastam, sőt, A Szirénnel párhuzamosan haladtam vele. :D

Eredeti cím: The Iron Queen
Kiadás éve: 2014
Oldalak száma: 404 oldal
Műfaj: fantasy, romantikus
Sorozat: Vastündérek 3/4
Kiadó: Könyvmolyképző(Vörös Pöttyös)

Fülszöveg:
"A nevem Meghan Chase.
Azt hittem, vége. Vége a tündérekkel töltött időnek, annak, hogy lehetetlen döntéseket kell hoznom, fel kell áldoznom a szeretteimet. Azonban most vihar közeleg – egy seregnyi vastündér, akik minden tiltakozásom ellenére visszarángatnak magukkal. Eltépnek a kitaszított hercegtől, aki megesküdött, hogy mellettem marad, és egy olyan háború mélyére hajítanak, amelyet aligha élhet túl bárki is.
Nincs visszaút."


A borítón most is főszereplőnk, Meghan látható, noha még mindig(számomra) elég bugyuta arckifejezéssel. Nem értem, miért kellett azt a majdnem ugyanolyan arcot három szemszögből lefényképezni és a borítóra tenni... Ennél azért egy picivel lehettek volna ötletesebbek is... De legalább kárpótolnak a még mindig szép betűk és a továbbra is kacskaringózó indák(tövisek?). :)

Meghan és Ash a Vashercegnő végén együtt száműzettek Sohaföldről, és végre ténylegesen megnyíltak egymásnak. Akár itt vége is lehetett volna a történetnek, azonban ne feledjük el, hogy ott van a vastündérek Trónbitorlója, valamint, hogy Meghan az, aki birtokolja a Vaskirály erejét! És még más lezáratlan dolgok is maradtak, amik miatt bizony nagyon is szükséges volt, hogy a történet folytatódjon, hogy ne maradjon ennyiben a dolog... :)

Ismét sok kalandban és véres csatában volt része a kis csapatnak, ugyanis esélytelen volt, hogy hirtelen, éppen a legjobb időben ne jelenjen meg Puck, hogy akár akarják, akár nem, de segítsen. :D És persze Kacor társasága is elengedhetetlen volt, hiszen sokat segített Meghan-éknek a továbbjutásban ebben a könyvben is. :)

Igazából már a könyv elején sejtettem, hogy ki a Trónbitorló, de csak akkortól tudtam tutira, amikor négyfős csapatunk eljutott a "hörcsögök" lakhelyére...Viszont így jobban rá tudtam fókuszálni, hogy mik történnek. Az például tetszett, hogy a Vasbirodalom "áttelepült" egy régi óriás romvárosba(Értsd: Anno óriások lakták, de azóta kihaltak.), Mag Tuiredh-be. Meg az óratorony is, és a lakója is, noha egy kissé fura szerzet. :) Tetszett továbbá a lázadók főhadiszállása, a gremlinek engedelmessége, és a suhanók. ^_^

Elég izgalmasra sikeredett ez a kötet, volt, ahol azt mondtam, hogy "Ne már! Ez nem történhet meg!"... És persze nem is történt, csak az írónő vicceskedett egy sort, hogy fokozza a hangulatot. :D Végre Meghan sem tűnt teljesen elveszettnek, és olyan dolgokat vitt véghez, amiket a Vaskirály során nem néztem volna ki belőle... :D
A végén kimondottan örültem, hogy jön a következő rész, mert egy ilyen lezárással a fejemet vertem volna a falba. Szépen, ritmikusan. Amolyan "Ne. Szívass. Már! Ez. Így. Nem. Érhet. Véget!"-féle kijelentésekkel. Mert tényleg elég kegyetlen lezárása van a könyvnek. Keserédes, inkább szomorú, mint boldog vég... De hál' Istennek Julie Kagawa megírta még a Vaslovagot is, csak, hogy igazán kerek legyen a történet, na de erről majd máskor. ;)

Ha az első és a második rész tetszett, akkor muszáj lesz elolvasnod ezt a kötetet is! Gyorsan olvasatja magát. :)

Kedvenc karakterek:
Puck: Még mindig nagy kedvenc, még akkor is, ha elég svindlis dolgok derültek ki róla ebben a kötetben...
Meghan és Ash: Szigorúan együtt! Mert igaz, hogy sajnálom, hogy Meghan Ash-t választotta, de azért együtt nagyon cukik. :3

Utált/nem szimpi karakterek:
Rowan és csatlósai: Ash tesója eddig sem volt a szívem csücske, de ebben a részben teljesen kifordult magából, és persze az alá tartozó katonákat is magával rántotta.
Ott volt még a Trónbitorló(Hehe, nem árulom el, ki ő. ;) ) is, de őt nem utáltam, inkább szántam...

Kérdéses karakter:
Meghan apukája(az emberi): Igazából itt nem azt kérdőjelezem meg, hogy jó-e vagy sem, hanem, hogy érdemes-e vele küszködni, hogy menthető-e...

Random idézet:
"– Nem hagyom, hogy bármi történjen veled – súgta. – Te vagy a szívem, az életem, a mindenem."(Ash Meghan-nek)

Ash vagy Puck?
Hiába nyílt meg a Télherceg, Ash(és derült ki, hogy ő is nagyon cuki), azt hiszem, az én szívem mindig is Puck felé fog jobban húzni. :3

Csillagozás:


Ti olvastátok már? Mit szóltok a lezáráshoz?

Puszi:

Tessa

2 megjegyzés:

  1. Oh, Ash...aw...Hát most kedvet kaptam újraolvasni a sorozatot pedig sohasem olvastam még újra egy könyvet sem. :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hihi! Ha nem is olvasod újra, a Vaslovagnak minél hamarabb láss neki... ;)

      Törlés