2018. június 28., csütörtök

95. Könyvek - Összehasonlító bejegyzés

Avagy Csipkerózsika története kétféleképp újramesélve


Sziasztok!
Mint azt a címből láthatjátok, ma különleges bejegyzéssel jöttem, ugyanis két könyvet fogok összehasonlítani. ^_^ Mindkettőt Helie-től kaptam szülinapomra(és persze mindkettőnek nagyon örültem). Az egyik Anna Sheehan-tól a Hosszú álom, a másik Alex Flinn Csók pont jókor-ja. :) Amikor megkaptam őket, nevettem is, hogy: "Nocsak, variációk egy témára!". :D Aztán elolvastam őket. Hogy miben hasonlítanak és miben különböznek? A továbbiakban olvashatjátok. :)


Eredeti cím: A long long sleep
Kiadás éve: 2013
Oldalak száma: 368 oldal
Műfaj: romantikus, disztópia, sci-fi
Sorozat: UniCorp 1/?
Kiadó: Könyvmolyképző(Vörös Pöttyös)

Fülszöveg:
Rosalinda Fitzroy 62 évig aludt, majd egy csókra ébredt.
Elzárva az altató-keltette álomban, egy hibernáló kamrában, egy elfeledett pincében, a 16 éves Rose átalussza a Sötét Korszakot, amely milliók halálát követelte és alapjaiban változtatta meg az általa ismert világot. Most, hogy a szülei és az első szerelme régen elhunytak, Rose – akit egy rég letűnt csillagközi birodalom örököseként ünnepelnek – egy olyan jövőben ébred, ahol egyesek csodabogárként, mások fenyegetésként tekintenek rá.

Rose mindent megtesz, hogy maga mögött hagyja a múltat és megtalálja a helyét az új világban. Mindeközben egyre jobban vonzódik az őt csókkal felébresztő fiúhoz és abban reménykedik, hogy ő segíthet neki az újrakezdésben. Amikor azonban halálos veszély fenyegeti törékeny új életét, Rose-nak szembe kell néznie múltja árnyaival, mert a jövője múlik rajta.

Eredeti cím: A kiss in time
Kiadás éve: 2012
Oldalak száma: 376 oldal
Műfaj: romantikus, humoros, urban fantasy
Egyrészes
Kiadó: Könyvmolyképző(Vörös Pöttyös)

Fülszöveg:
Taliát ​egy átok sújtja… Jack megtöri az átkot.
Mondták nekem, hogy óvakodjak attól az átkozott orsótól, de ez annyira elbűvölő volt, annyira hipnotikus…
Aznap csak egy kis kalandra vágytam, ezért léptem meg a turistacsoporttól. De találni egy kómában lévő várost, benne egy állati dögösen kinéző, alvó kiscsajjal, na ez nem éppen az volt, amire számítottam.
Ugyanott ébredtem, de egy egészen más időben – egy vadidegen csókja ébresztett fel.
Én nem azért csókoltam meg, hogy segítsek rajta. Néha csak úgy csókolózik az ember.
Nem tudtam, hogy aztán ez fog történni. Most aztán alaposan benne vagyok a pácban, mivel az apám, a király engem okol, hogy romlásba döntöttem az országunkat. Nincs más választásom, mint elszökni innen, méghozzá ezzel a közemberrel!
Most aztán jól megszívtam: itt van a nyakamon ez a gügye királykisasszony, plusz a bőröndje, tele az ékszereivel… Az egyetlen jó hír: a szüleim totál ki lesznek kattanva!

Képzeld el, hogy párkapcsolati gondjaid vannak. Aztán zárd az ajkad egy kábultan szunyókáló egyénéhez, akiről aztán kiderül, hogy idestova 316 éves az illető. Vajon egy csók átsegíthet mindenen – akár az időn is?

 Nekem mind Anna Sheehan, mind Alex Flinn stílusa bejött, és remélem, még olvashatok tőlük más könyveket is. :) A Csipkerózsika történetet két külön szemszögből írták le, két teljesen más világba helyezték bele, mégis mind a kettőn érződött az eredeti mese hangulata is. :) Hogy hogyan? Hát az alábbiak szerint(A nagyon spoileres részeket fehérrel írtam, kijelöléssel olvashatóak)! ;)

Hasonlóságok:
 - Nos, mint azt láthatjátok, mind a két könyvet a Könyvmolyképző adta ki, egy év eltéréssel. :)
 - Mind a két könyv romantikus műfajú. (Meg ifjúsági is, csak ennyi címkét már nem akartam belepakolni a műfaji behatárolásba. :D) Persze egy Csipkerózsika feldolgozástól nem is várhatnánk mást. ;)
 - Mind a két könyv főszereplőjének a nevében benne van az utalás az eredeti történetre. A Hosszú álomban Rosalinda a neve, becézve Rose, a Csók pont jókorban, pedig Talia sok neve között szintén szerepel a Rose, de emellett még az Aurora is! ^_^
 - Mindkét könyvben csókkal ébresztik a lányt, csakúgy, mint a mesében(So romantic!). :3
 - Mindkét lány próbál beilleszkedni az új helyzetbe(több, kevesebb sikerrel).
 - Mindkét lányt meg akarják ölni, miután felébredtek. SPOILER! -> Nem sikerül véghezvinni egyikük esetében sem. :)

Különbözőségek:
 - Más mennyiségű időt aludtak a lányok. Míg Rose csak 62 évet, addig Talia rekord mennyiségű 300-at. :D
 - A csók után a két lány két különböző világban ébred. Rose egy ultramodern társadalomban, ahol a szülei meghaltak, ő pedig egy multicég hivatalos örököse. Talia a mi jelenünkben kel fel, ahol minden egészen más, mint az ő idejében volt.
 - Máshogy szenderültek el a lányok. Rose egy sztáziskapszulában aludta át a Sötét Korszakot, Talia viszont a klasszikus, mesei vonalat követve egy orsóval szúrta meg az ujját a 16. születésnapján.
 - Mások a következmények. Rose iskolába jár, és szinte teljesen ott folytatja az életét, ahol abbahagyta. Közben viszont elég gyenge a túl sok idő miatt, amit a kapszulában töltött. Talia kénytelen elhagyni a saját kis országát, mert az apja totál pipa rá...
 - SPOILER! -> Rose nem kerül ténylegesen szerelmi kapcsolatba a fiúval, aki felébresztette, Talia viszont igen. :)
 - Más okokból akarják őket megölni. SPOILER! -> Rose-t a saját apja akarta likvidálni, ha engedetlenné válna. Szerencsére a robotot sikerül elintézni... :) Taliát bosszúból akarják megölni. Az apja elűzte Malvoliát, pedig ártatlan volt... Még jó, hogy Talia a Jack-kel töltött idő alatt megváltozik, így mégsem kell meghalnia. Cserébe Jack napokig mászhatja a hegyet érte, megküzdhet a saját sárkányával, és újra csókkal kell felébresztenie a hercegnőt. XD

Nos, végezetül annyit még mondanék, hogy nekem mind a két könyv nagyon tetszett, és sajnálom, hogy a Hosszú álomnak nem fog kijönni a folytatása magyarul(eddig legalábbis nagyon úgy néz ki). Pedig a No life but this is jónak tűnik...:/

Remélem, tetszett ez a kis összehasonlítás, legközelebb egy sima könyvajánlóval jövök. :)

Addig is puszi:

Tessa



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése