2017. október 17., kedd

47. Újraíratnád, újraolvasnád vagy elégetnéd? Kihívás



Sziasztok!
Most egy különleges kihívással jöttem, amit Rétánál olvastam(HaBár, a könyves kocsma), és kedvet kaptam hozzá, hogy én is megcsináljam...
A lényeg az, hogy fel kell írni könyveket, majd hármasával kihúzni. Ebből a hármasból pedig el kell dönteni, hogy melyiket íratnád át, melyiket olvasnád újra és melyiket vetnéd a tűzre legszívesebben. Minden körben ezt így meg kell csinálni, és nem szabad csalni, mindenképpen rakni kell mindhárom lehetőségre egyet-egyet. :)

Én is harminc könyvet írtam össze, melyek közül néhányat a tavalyi év végén olvastam, a többségét pedig idén. Minden szerzőtől csupán egy-egy könyvet választottam ki a sorsoláshoz. Mivel még nincs az összes könyvről ajánlóm a blogon, ezért minden könyvhöz a Molyos adatlapját illesztettem be linknek...

Réta bejegyzésének olvasása után azért egy picit félve vágok neki a dolognak, hiszen sok jó könyvet olvastam az elmúlt években, és bizony nem egy vált a szívem csücskévé. Lehet, hogy nem is tudom majd egyben végigcsinálni ezt, hanem több napot rászánok a körökre, majd meglátjuk. :) [Így is lett. :D]

Minden körnél frissiben írom a tapasztalatom, hogy mennyire sokkol, vagy mennyire örülök egy-egy húzásnak, remélem, élvezitek majd. :)


1. húzás:


Az első húzáshoz édesanyám segítségét kértem, és lám, bele is a közepébe! A három könyv, melyet húzott a következők: J. R. R. Tolkien - A hobbit; C. J. Redwine - Az Árnyékkirálynő; Homonnay Gergely - Puszi, Erzsi!

Mindhárom könyvet szeretem, ezért nagy fájdalom, hogy az egyiket virtuálisan el kell égetnem. :/
Na lássuk hát! A hobbit - mint ahogyan J. R. R. Tolkien más művei is - nálam a szent és sérthetetlen kategóriába tartozik, így őt egyértelműen újraolvasnám. :)
Most lesz nekem jaj! A másik kettőből melyik menjen az égetőbe? :S Négylábú elnöknő jelöltünk könyve vagy a Hófehérke feldolgozás?
Sajnálom, de az előbbit vetem tűzre, hiszen úgyis, csak a "szolgája", Gergely írta. :D Így pedig Az Árnyékkirálynő megy vissza C. J. Redwine-hoz újraírásra. Legyen szíves nem meghalasztani újra Leo-t!

2. húzás
Már előre fééleeek...*nagylevegő, fej elfordít, húz*
  
 
A második húzás egy fokkal szerencsésebbre sikeredett, mint az előző, csak így tovább! :D A könyvek: Douglas Adams - Galaxis útikalauz stopposoknak; Neil Gaiman - Csillagpor; Julia Quinn - Egy csók...és minden más. :)

Mivel a Galaxis útikalauz stopposoknak már így is egy trilógiának tervezett pentalógia, nem bolygatnám, a tűzre pedig semmiképpen nem vetném. :) Így aztán az újraolvasás marad(amint kolléganőm visszahozza :D). ^_^
A Csillagpor sajnos nem egészen váltotta be a film alapján hozzá fűzött reményeimet, úgyhogy bocsi, de irány a tűz! Julia pedig így beleírhatna még pár dolgot a könyvébe Herriet ominózus színdarabjából. :D Felcsigázva olvasnám A pásztorlányka, az unikornis és VIII. Henrik kalandjait. :D
Pfű, ez is letudva. *homloktörlés* Jöhet a következő!

3. húzás
Ismét anyu hűséges segítőtársam húz...Értetlenkedik, "Miért kell húzogatni? Mik ezek?". De azért húz hármat. Feszülten fordítom meg a papírcsíkokat. Az eredmény pedig:


Ó, kimondottan jó húzás lett! :) Köszi, anyu! :* A könyvek: Margaret Atwood - A szolgálólány meséje; C. S. Lewis - A végső ütközet; Julianne Donaldson - Edenbrooke.

Ez nem lesz túl bonyolult. :) A szolgálólány meséjét jó szívvel hajintanám a tűzre, mivel nekem nem jött be. :) A Narnia krónikái utolsó kötetét újraolvasnám még egyszer(már újraolvastam idén), druszámat meg rábírnám, hogy egy kicsit írja át az Edenbrooke-ot. Hátha hozzá tud még írni pár dolgot, amitől még jobb lesz. :)

[Mára ennyi kedves naplóm, folyt. köv. holnap. :)]

4. húzás
Nem mondhatnám, hogy frissen és üdén(mivel ma is 4-kor keltem a meló miatt), de újra itt vagyok, hogy húzzak...Most oda se figyeltem, csak húztam hármat. De lássuk, mik kerültek most kihúzásra:


A mai húzássorozat is "jól" kezdődik...Szerencsétlenségemre a következő könyvek közül egyet el kell virtuálisan égetnem: Chanda Hahn - Bűbájtalan; J. K. Rowling - Bogar bárd meséi; Melissa Landers - Elidegenítve.

Cudar egy világ ez, kérem szépen! Három nagyon jó könyv közül kiválasztani egyet, amely megy az égetőbe...Hajjj... Mivel az Elidegenítve teljesen friss olvasás, ezért azt mostanában nem olvasnám újra, viszont akkor elküldeném a szerzőnőnek, hogy legyen szíves még ezt-azt belefűzni a történetbe. :)
A Balszerencsés tündérmese eddig magyarul megjelent kötetei mind tetszettek, ezért a Bűbájtalant is inkább újraolvasnám.
Maradt hát a Bogar bárd meséi, mint elégetendő könyv(Több varázslócsalád élvezettel vetné tűzre...legalábbis azt hiszem.). Sajnálom ám nagyon, de ő csak egy kiegészítő kötet. Ez van. *gyászinduló*
Jöjjön, aminek jönnie kell, azaz a következő húzás:

5. húzás
Kicsit nehezebben, mint gondoltam, de kiterítettem a papírcsíkokat(üres oldalukkal felfelé) a combomra. Lássuk a medvét!


 Újabb érdekes húzás, bár most a másik oldalra billent a mérleg nyelve. A most húzott könyveim: Sandra Regnier - Az elfek öröksége; G. P. Taylor - Árnyak prófétája; Jamie McGuire - Véletlen szerelem.

Az elfek öröksége egyértelműen újraolvasás, mert nagyon tetszett, a másik két könyvvel lesz inkább gubanc, ugyanis sem az Árnyak prófétája, sem a Véletlen szerelem nem tetszett igazán. Bár azt hiszem, mégis inkább az utóbbinak adnék még egy esélyt...
Egyúttal az írónőnek is új esélyt adnék, hogy lenyűgözzön. Jamie, tessék átírni a sztorit, mert így túlságosan klisés!
Így marad G. P. Taylor könyve, amit már csak azért is szeretek kevésbé, mert nem tudtam eddig normálisan végigolvasni(mindig félbehagytam, olvastam kicsit belőle, megint félbehagytam, stb.). Pedig többször is nekifutottam. Így hát bye-bye, Árnyak prófétája, nem fogsz hiányozni! :) 

6. húzás
Mivel úgy döntöttem, ma is csak három húzásom lesz, így ezzel a körrel zárom a mai napot. Azért egy kicsit félek az előző húzás után...


 Amikor felfordítottam a lapokat, és elsőnek megláttam Amy Ewing-tól Az Ékkőt, azt gondoltam, hogy okés, jó már lesz, az tuti, de kicsit féltem. Mikor észrevettem Soman Chainani Jók és Rosszak Iskoláját, azt mondtam: "Jaj, ne!". Ám harmadiknak a Twilight paródia, a New Mona került kihúzásra Stephfordy Mayotól, így kicsit megnyugodtam. :D

A fentiek alapján már sejthetitek, melyik könyv lesz a tűz martaléka. Bizony, bizony, a New Mona. :) Nekem too much volt, de majd odaadom bátyámnak is, hátha ő jobban tudja értékelni. :D
De hogy a másik kettőből melyiket olvassam újra és melyiket írják újra? Hmm...
A Jók és Rosszak iskolája a maga 600+ oldalszámával szerintem már nem igazán igényel átírást, így őt újraolvasom, míg Az Ékkő mehet vissza Emyhez egy kis átírásra(Noha már így is letehetetlen volt. ^_^).

[Ismét elteszem magam holnapra, a maradék körökkel együtt. Lesznek még itt izgalmak, úgy érzem, hiszen ma három kevésbé kedvelt könyvemet is kihúztam...] 

Harmadik nap, ma végre többet aludtam, mert ma nem kellett menni dolgozni. :) Holnap viszont sajnos kell, de sebaj, attól még megcsinálom a húzásokat.

7. húzás
Az előző napok első húzásai miatt már előre félek attól, ami következik...


Gyanúm beigazolódott, teljes a kétségbeesés...Most mi lesz velem? A kihúzott könyvek: Kiera Cass - A Párválasztó; Cyn Balog - Tündérszerelem; Rejtő Jenő - Vanek úr Párizsban.

A Vanek úr Párizsban nálam szintén a szent és sérthetetlen kategória, így marad újraolvasásra(De jó, már régen olvastam utoljára!). De hogy A Párválasztó vagy a Tündérszerelem menjen a tűzre? Mooo...
Hát jó, legyen, választok. Kiera Cass újraírhatja a könyvét, a Tündérszerelemtől pedig könnyes szemmel elbúcsúzok. Ég veled, Morgan, Pip, Cam! :'(

 8. húzás
Újabb aggodalmas húzás..."Nyugi, már nincs sok hátra!" Nyugtatgatom magam...


 Valahogy éreztem, hogy most húztam ki a Jane Eyre-t. :D Ami kicsit megnyugtatott... A 8. húzás könyvei: Wm. Paul Young - Éva; On Sai - Apa, randizhatok egy lovaggal?; Charlotte Bronte - Jane Eyre.

Mivel On Sai könyve nagyon bejött, ezért azt újraolvasnám.  Nagyon szeretem Wm. Paul Young munkásságát is, és tetszett az Éva, de itt-ott még lehetne beszúrni valamit, így ő visszamegy a szerzőhöz, hogy átírja. A Jane Eyre pedig megy a tűzre. Bocsi, az eleje nem fogott meg, így ettől a könyvtől könnyebben megválok, mint a másik kettőtől. :)

9. húzás
 Még mindig félek, de sebaj, már csak kettő kör van hátra... Lássuk a medvét!


 Hármat húztam, három maradt...Mindhárom kihúzott könyv ifjúsági, nem gondoltam volna, hogy együtt fogom őket kihúzni... A könyvek: Emily Diamand - Kalózok nyomában; Kieran Larwood - Rémségek; Tera Lynn Childs: Hableányok kíméljenek

 Nehéz közülük választani, de muszáj. :/ A Kalózok nyomában friss olvasásom, inkább átíratnám. Kérek bele még több infót az új világról! :) A Rémségek és a Hableányok kíméljenek is tetszett, viszont jövőre fog kijönni a Hableányok következő kötete magyarul, így Tera Lynn Childs könyvét újraolvasnám, ami azt jelenti, hogy a Rémségek rémséges véget érnek az égetőben. Sajna. :(

   10. húzás
Utolsó kör, már nem is igazán húzás, hiszen a megmaradt három könyv van itt. De lássuk, mik is maradtak.


Megint szomorú és nehéz döntés előtt állok, a megmaradt könyvek: Jessica Day George - Éjféli Bál; Charlie N. Holmberg - A papírmágus; Sarah Andersen - Felnőni kiábrándító. 

Igen, tudom, a Felnőni kiábrándító képregény kategória, de úgy éreztem, itt a helye. Újraolvasnám. Nagyon jó(plusz Helie dedikáltatta nekem :3). :) Az Éjféli Bált meg újraíratnám, kérek bele még több infót a hercegnőkről! :) Sajnos ezek szerint meg is van a vesztese a körnek, ami A papírmágus. :/ Kár, pedig őt is szerettem. De hát választani kell. Ég veled! *zsepivel integet a könyv után*

Ez lett volna az én kálváriám az Újraíratnád, újraolvasnád vagy elégetnéd? kihívással. Persze a bejegyzés elkészülte közben egyetlen könyvnek sem esett ténylegesen baja, azért olyan elvetemült nem vagyok, hogy könyveket égessek!

Köszi, hogy végigolvastátok, csütörtökön jövök a heti könyvajánlómmal(mert annyi mindent olvastam mostanában, hogy csak gyűlnek a posztolásra váró ajánlók... :D).

Ha nektek is megtetszett ez a kihívás, csináljátok meg ti is nyugodtan, de szóljatok, hogy elolvashassam, ti miket húztatok és hogyan döntöttetek! :) 

Puszi:

Tessa 

2 megjegyzés:

  1. Köszi, hogy kitöltötted, és megosztottad velem, már megérte megcsinálni :D Örülök, hogy nem csak nekem lettek szenvedős köreim :D :D

    Leo nekem is a szívem csücske! Ő volt az egyik kedvencem a könyvben, olyan jó stílusa van, és olyan vidám, volt a srácban potenciál!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy tetszettek az én húzásaim. :)

      Ja, nagyon sajnáltam, amikor meghalt. :/

      Törlés