2017. szeptember 9., szombat

39. Nekrológ - Kahán Csenge(2000. 04.10. - 2017. 09. 04.) +



Sziasztok!
Sajnos ma egy szomorúbb hangvételű bejegyzéssel jöttem. Nyilván mindenki hallott innen-onnan a borsodnádasdi gyilkosságról, ahol egy tizenhét éves lánynak vették el az életét. Sok furcsaságot és ferdítést is hallottam/olvastam már az utóbbi napokban...De most nem ez a lényeg...

Azt azért tisztáznám, hogy nem Csenge, hanem a gyilkosa volt bedrogozva! Mondanám ezt azoknak akik félreértették/félrehallották, majd így adták tovább.

Én ismertem is azt a lányt, Csengét. Távoli ismerősök voltunk csupán, de ismertem.
Amikor megszületett, voltunk náluk babalátogatóban. Emlékszem rá, még csak kilenc(és fél) éves voltam, de emlékszem rá. Picike volt, a szülei kései gyermeke(ajándék volt a számukra ő) és körbe volt véve odaadó szeretettel...

Láttam cseperedni is, hiszen egy darabig abba a gyülekezetbe jártak, ahova mi is a szüleimmel. Nagyon édes kislány volt, kedves és aranyos. Az arca pedig csupa mosoly.
Később másik gyülekezetbe kezdtek járni, így már nem láttam túl sűrűn, de hallottam, hogy énekel, és szépen énekel...

Majd jött a szörnyű hír...Akkor is rossz ilyesmit hallani, mikor egy ismeretlenről van szó, amikor viszont olyasvalakiről, akit ismerek, összefacsarodik a szívem. :(
Csak tizenhét éves volt. Tele álmokkal, tele tervekkel a jövőre nézve. Mindez semmivé lett...



Ma volt a temetése, ott voltam én is a szüleimmel. Rengetegen voltak jelen(fél Borsodnádasd és még azon kívül is sokan) leróni tiszteletüket és megmutatni a gyászoló családnak, mennyire együtt éreznek.
Gyuricska István lelkipásztor búcsúztatta Csengét, aki az ő "keresztapuja" volt. Szavai könnyeket csaltak a szemekbe és vigasztalást a szívekbe.
Előtte és utána is egy-egy dalt hallottunk, régebbi felvételeket, melyen Csenge énekelt. Tényleg gyönyörű hangja volt...

Csenge helyett remélem, Muri Enikő is megteszi...

Hófehér koporsóba temették a testét és fehér, kereszt alakú fejfa van a síron. Mikor a koporsót elhelyezték a sírgödörben, beledobáltuk az egy-egy szál vörös rózsáinkat, azokkal együtt temették el. De tudom, csak a teste volt ott.

Kahán Csenge igazi lényege, lelke, szelleme már másutt van. Hiszem és remélem, hogy jobb helyen van. Olyan helyen, ahol többé nem szenved, ahol többé nem fáj semmi és nem bánthatja senki. Ő már Krisztusnak énekel szívből, odaadóan és gyönyörűségesen.

Nem találtam nekem tetsző magyar verziót a Csengéé helyett, így Alexandra Burke került ide, remélem, így is jó...

A gyilkosának meg csak annyit kívánok, hogy éljen jó sokáig, hogy százszor is meg tudja bánni, amit tett, mert az sokkal fájdalmasabb, mint a halálbüntetés...


Tessa

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése