2018. február 8., csütörtök

74. Könyvcsütörtök - A Fekete Kulcs



Sziasztok!
Egy várva várt könyv a blogon! :D Bizony, végre itt van Amy Ewing Ékkő trilógiájának a harmadik kötete. :) Decemberben jelent meg és én kapva kaptam az alkalmon és megvettem. Igaz, az olvasását januárra terveztem, de aztán annyira kíváncsi voltam, hogy még decemberben el is olvastam. ^_^

Eredeti cím: The Black Key
Kiadás éve: 2017
Oldalak száma: 304 oldal
Műfaj: disztópia, fantasy
Sorozat: Ékkő trilógia 3/3  
Kiadó: Maxim

Fülszöveg:
"Violet és a Magányos Város külső köreinek népe túl sokáig élt az Ékkő királyi családjainak szolgálatában. Most azonban a Fekete Kulcs nevű titkos társaság a hatalom átvételére készül. Bár Violet tisztában van vele, hogy a lázadás kulcsfigurája, magánemberként is sokat kockáztat: a Tó Hercegnője elrabolta a húgát, Hazelt. Violet, aki keményen küzdött, hogy elszökjön az Ékkőből, most mindent el kell, hogy kövessen, hogy visszatérjen, és nem csak azért, hogy kiszabadítsa Hazelt, hanem hogy megmentse a Magányos Város jövőjét."


A Fehér Rózsa után már nagyon vártam, hogy megjelenjen végre az utolsó része a trilógiának. Illetve vártuk, ugyanis anyu is olvasta és ő is izgatott volt, hogy mi lesz a vége a történetnek. ^_^
Ezért is örültem(/tünk) annyira, hogy decemberben végre kijött, és meg is tudtam venni. :)

Bár van, akinek az eredeti borító jobban tetszik, engem mégis a magyar ragadott magával. Megteremti a hangulatot a könyvhöz, elvégre itt nem holmi aprócska tüntetésről, hanem egy lázadásról és hatalommegdöntésről van szó.

Mint ahogyan Violet, én is aggódtam, hogy mi lesz Hazellel, hiszen ő még csak a "mágiákról" sem hallott soha, nemhogy a többi dologról, ami a Magányos Városban, de főként az Ékkőben zajlott. Csak egy egyszerű lány volt a Lápról, aki semmit sem tudott...Ehhez képest nagyon is jól helyt állt. :) Főleg a könyv végén...

De a többiekért is aggódtam, hogy hogyan fognak bejutni az Ékkőbe észrevétlenül, és egyáltalán hogyan fog ez az egész elsülni. Jöttek új karakterek, páran meghaltak, Violet új arcát mutatta meg. Volt aki még jobban a szívemhez nőtt, mint például szegény Lucien. :)

A vége csodálatosan szépre sikeredett, és sajnáltam is, hogy ezzel ennyi. Hogy el kell búcsúznom a szereplőktől, akik megkapták az új, szabad életet, amiért megharcoltak. És a reményt, hogy nem csak egy sziget a világ. :3

Bár egy kicsit furcsa is volt a vége, olyan, mintha nem is ért volna véget a történet. És lehet, hogy ez is volt a cél. Hogy folytatódjon a szívünkben... :3


Kedvenc karakterek:
Violet: A harcias hősnőnk, aki a saját arca megváltoztatásától sem riadt vissza. :)
Ash: Nagy részt vett ki ő is a lázadásból, bár eleinte nem sokat tudott kezdeni magával...
Raven: Nagyon klassz a képessége, amit helyettesként átélt kínzásai során szerzett. Emellett persze jófej is. Főleg, hogy erre a részre már teljesen magához tért. :)
Garnet: A klassz dumájú mellékszereplő. :D Mindig segít a bajban, és hát a szerelmi szál őt is eléri, ami hát...aranyos. ^_^
Lucien: Eleinte elég kétes alak volt a szememben, de A Fekete Kulcs során már teljesen megszerettem. :)

Utált/nem szimpi karakterek:
A Tó Hercegnője: Ebben a kötetben is bebizonyult, hogy szörnyű egy nőszemély. Képes lett volna Hazelt beáldozni, csak azért, hogy megvalósítsa a terveit...
A Választófejedelem: Eleinte csupán egy semleges karakter volt számomra, de ebben a kötetben kimutatta a foga fehérjét. Ő sem jobb a Tó Hercegnőjénél.

Csillagozás:



Ti olvastátok már a trilógiát? Nektek hogy tetszett?

Puszi:

Tessa

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése