2018. február 22., csütörtök

76. Könyvcsütörtök - Noé kiszáll a bárkából



Sziasztok!
Ma egy olyan könyvet hoztam, amit az Antikvárium.hu küldött nekem ajándékba egy rendelésem mellé. Kissé meglepett, hogy a kőkemény fantasyk mellé(Sárkánydárda krónikák) kaptam egy könyvet Kis Ervintől, akiről be kell valljam még nem is hallottam eddig...

Kiadás éve: 1980
Oldalak száma: 250
Műfaj: Öhm...bibliai és görög mitológiai alapokon fekvő fiktív történet? :D
Egyrészes
Kiadó: Magvető

Fülszöveg:
"Noé ​töprengve nézett a távolba a bíbor ruhás alak válla felett. – Másik világba sodort az áradat? Két világ létezik?
Prométheusz fia eltaszította magát az ablaktól, széles ívben körülmutatott a karjával a látóhatáron.
– Egybefolynak a vizek! A világ egy!"
A bibliai özönvíz túlélője meg nem gondolt hitének biztonságával ellenszegülésre, érvelésre, kérdezésre készteti Deukaliónt, Zeusz özönvizének túlélőjét.
És a kérdések újabb kérdéseket sugallnak, a kérdésekre válaszok formálódnak, hogy Noét a „nem” és a „miért” kimondására kényszerítve, a két ember találkozásából a végtelen víz közepén megszülessék az emberi gondolat, melynek „apja az ellenszegülő, kétkedő értelem, szülőanyja pedig a kutató kíváncsiság”:
„Nézd meg jól – mutat a bárkára Deukalión. – Vedd szemügyre, most kívülről látod. Íme, az élet magjának rendelt isteni mű! Kiválasztottságod jelképe! Irányíthatatlan, megmozdíthatatlan. Nem hajtja se evező, se vászonból szabott szárnyba fogva a szél. Ormótlan, nehéz; de a tehetetlen bezártakkal együtt kényére sodorja az ár. Megnyithatatlan ajtaja mélyen a víz alatt. Ablaka egyetlen, belsejébe csak szűk réseken hatol be a levegő és a fény. Vigasztalanul bekenve az egész fekete szurokkal! És a bukott angyal megátkozott fia, hogy a függeszkedő szörnyet se feledjem, aki teljessé teszi a képet."


Szilveszterkor olvastam ezt a könyvet, és hát, be kell valljam, én már a borító alapján sejtettem, hogy nem leszünk valami jóban...S lőn...

Már az elején voltak olyan dolgok, amik miatt csak fogtam a fejem. Olyan kicsavarásai a Bibliának, amikre azt mondtam, hogy "Ne már! Ez túl sok!". Nem egyszerűen kiakadtam rajtuk, hanem konkrétan felfordult a gyomrom tőlük. Ennek ellenére olvastam tovább, arra gondolva, hátha később már nem lesz ennyire gáz...De. Az volt.  A legvége főleg. -.-
Jó, voltak dolgok, amik elgondolkodtatóak, esetleg még érdekesek is voltak, de nem sok ilyen volt.

Igaz, szerintem egy "Mi lett volna, ha..." regénynek indulhatott, és ez az alapötlet nem rossz. Ez az egyetlen dolog, ami miatt három csillagot kapott tőlem...A kivitelezés ugyanis eléggé félresikerült.
Az amúgy is abszurd történetet ugyanis igazán nem kellett volna még megtoldani egy kétes származással, egy Lilith-szel és Óggal... -.-

Nem szoktam utólag átírni a csillagokat, de ennél a könyvnél hajlok erre...

Nincs se kedvenc karakterem, se kedvenc idézetem a könyvben, és már csak azért is megtartom, hogy másnak ne kelljen elolvasnia. Az én polcomon meg elporosodhat magának. :P

Csillagozás:


Nektek is vannak olyan könyveitek, amit ajándékba kaptatok(akár rendelés mellé, akár valamilyen eseményre), de nem tetszett? Mik voltak ezek?

Jövő héten már egy jobb könyvvel jövök, addig is puszi:

Tessa

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése