2018. április 19., csütörtök

84. Könyvekről tömören 2. - 2018 február



Sziasztok!
Újabb könyves tömegelés, ezúttal a februári olvasmányaim a terítéken... Lesz, amiről később még írok bővebben, de szeretném lassan behozni magam, hiszen még a márciusi olvasmányaim is hátra vannak és már lassacskán az áprilisnak is a vége felé haladunk...Annyi szabadidőm viszont sajna nincs, hogy minden könyvről tudjak bővebben írni. :/

Ezek hát a februári olvasásaim:

J. K. Rowling: Harry Potter és a Titkok Kamrája

A Harry Potter újraolvasást februárban is folytattam, és egyre jobban örülök, hogy nekiláttam ennek. :)
Hiszen olyan dolgok estek ki, mint a törpementesítés Ronéknál, az igazi Aragog-os jelenet, és Fawkes hatalmas segítsége a Titkok Kamrájában. :)
Persze a filmben a benyögés Rontól nálam örök klasszikus marad:
"Pókok? Miért éppen pókok? Miért nem követhetnénk inkább pillangókat?" :D
Mint ahogyan a múltkor említettem, igyekszem a könyvbéli leírás szerint elképzelni a karaktereket, Gilderoy Lockhart azonban annyira tökéletes lett (Sir) Kenneth Branagh alakításában, hogy máshogy el se tudom képzelni. ^_^


Lucinda Gray: Az aranykalitka 

Romantikus krimi? Hmm...Érdekes nekem már az elgondolás is. :D
Igazából a borító maga is megfogott a kovácsoltvas kerítéssel és a sötétkék ruhás nővel. :)
Nagyon tetszett a történet, ahogy Katherine próbálta kitalálni, hogy ki ölte meg a bátyját nem sokkal azután, hogy ők ketten hirtelen belecsöppentek a gazdagok világába(a tipikus meghalt gazdag rokon esete). Viszont csak egy kicsivel tudtam hamarabb, mint Kat, hogy ki lehet a tettes, és nem gondoltam volna, hogy milyen aljas...
Minden esetre tetszett, hogy a végén minden a helyére került, csak a fekete párducot nem tudtam hova tenni. :D

Róbert Katalin: Szelídíts meg!

Már a borító megragadott, elvégre nyílt titok, hogy a róka a kedvenc állatom. ^_^ Emellé pedig jött az, hogy a történet egy feldolgozás, újramesélés. Méghozzá nem is akármié! A kis herceg történetét meséli el nekünk az írónő egy kicsit modernizálva.
Kicsit azért érdekes volt, hogy Róka és Kisherceg emlegették az eredeti művet is...
Tetszettek a karakterek és a történet befejezése, viszont Róka számomra túlságosan is szabadszájú volt.

Mark Lawrence Tövisek hercege című könyvéről pont múlt héten írtam, így ezt most kihagyom. :)



 Charlie N. Holmberg: Az üvegmágus

A papírmágus trilógia második kötetét nem csak a szép borító miatt vettem meg, bár tény, hogy gyönyörűre sikeredett. Viszont nagyon kíváncsi voltam, mi lesz még Ceonyval és Emeryvel. Sikerül-e egy kicsit közelebb kerülniük egymáshoz, és milyen dolgokba keverednek még bele.
De erről talán később írok bővebben is. :)


Erin Watt: Papír hercegnő

Hiába Rubin Pöttyös(erotikus tartalmú), azért egy ideje(a megjelenése óta) már szemeztem ezzel a könyvvel is. :)
Kicsit Hamupipőkés beütésű könyv, még a főszereplő lány neve is stimmel ehhez(Ella), viszont sokkal több ennél.
Ella hirtelen csöppen a gazdagságba, viszont emellé kap öt dögös, de utálatos lakótársat, a Royal tesókat(plusz apuka ugyebár a csontkollekció barátnőjével). A sulitársak folyton szívatják, de még így is talál barátnőt és boldogul a tanulással...
Persze, hogy bonyolódjon a sztori, az egyik "bátyjába" beleszeret, és innentől még zűrösebben telnek a napjai...
Maga a történet egész jó, csak számomra túlságosan sok volt a káromkodás benne.



On Sai: Calderon

Ugye említettem már, hogy szeretem On Sai munkásságát? :)
A Calderonnal nálam megint nagyon betalált az írónő, hiszen egy zseniálisan megírt sci-fi paródia, rögtön kedvenc lett.
Calderon és a felébredő kard, Taina és a jóslata, ami hol beteljesedni látszik, hol még távolabb kerül a valóságtól...
Harc, szerelem, humor, vagyis minden, ami kell! :)
Még fogok bővebben írni erről a könyvről, mert ilyen kis hely nem elég hozzá, hogy érdemben kifejtsem, amit gondolok a könyvről. :)


Takami Kósun: Battle Royale

Hó végén még egy horror könyvet olvastam, a Tövisek Hercegéhez hasonlóan ezt is kihívás miatt, közös olvasásban.
Be kell vallanom, a könyv többszörösen meglepett. Először is nem gondoltam volna, hogy ilyen vastag(mikor megérkezett, rendesen ledöbbentem rajta). Aztán meg a tartalom is maga alá gyűrt egy cseppet. Nagyon brutál volt,  néhol felkavaró részletességű leírásokkal.
De éppen ezért rettentően kidolgozott is.
Én nem tartozom a horror kedvelők közé, de akiknek bejön ez a műfaj, azoknak csak ajánlani tudom, mert még énrám is igen mély benyomást tett.


Ezek lettek volna a februári olvasmányaim. Aztán ne feledjétek, itt a Könyvfesztivál, és szombaton én is kimegyek Helie-vel! Ha egy kicsit szeretnétek találkozni velünk, keressétek az alig több, mint 150 centis, sötét hajú lányt zöld, kilencfarkú Vukos pólóban, piros hátizsákkal a hátán(az leszek én). ;)
Jövő héten pedig hozom a beszámolót, hogy milyen volt a Könyves Blogger Workshop, sikerült-e könyvet dedikáltatni, kikkel találkoztunk és milyen könyveket vettem. ^_^

Addig is puszi, és a Könyvfesztiválra ellátogatóknak jó szórakozást!

Tessa

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése