2018. április 23., hétfő

85. Élménybeszámoló - 25. Könyvfesztivál, 2018



Sziasztok!
Mint ahogyan azt múlt héten írtam, Helie barátnőmmel elmentünk szombaton a Könyvfesztiválra. Most pedig nem voltam rest leírni, hogy milyen előadásokon voltunk, miket láttunk, és kivel sikerült dedikáltatni. :)

Már reggel kellemes volt az idő, így a pólóra nem vettünk fel még pulcsit is, csak plusz cipelni való vált volna belőle. :D Persze jól felszerelkeztünk, ugyanis a piros hátizsákomban még egy vászontáska is volt, amibe szintén elég sok könyv elfért. A napszemcsit sem hagytuk otthon, hiszen egyetlen felhő se volt az égen. ^_^ Emellett a folyadékpótlásról sem feledkeztünk el, még mielőtt elindultunk, vettünk magunknak innivalót.

Aki követ Instán, annak pár kép ismerős lesz, ugyanis néhány dolgot megosztottam még azon frissiben. :)

Irány a Könyvfesztivál! :)

Mivel még bőven a Könyves Blogger Workshop előtt értünk a Millenárisra, ezért az előrendelt könyveimet is sikerült hamar átvenni(Erre majd külön bejegyzésben térek vissza, ahol a szerzeményeimet mutatom be.), és csak utána ültünk be a Szabó Magda terembe. :)

 A kivetítőn is nyomon követhettük, amit Ada mondott. :)

Varga-Czakó Adrienn, alias VargAda, Social Media Manager

Elég sokan voltunk jelen(majdnem teljes teltház volt), mind bloggerek, és bár szkeptikusan álltam az egészhez, azért volt pár érdekes dolog, ami szóba került. Mint kiderült, Varga-Czakó Adrienn(VargAda, vagy csak Ada), aki ezt a workshopot tartotta, maga is bloggerkedik, és van egy cuki kislánya(Mutatott róla egy képet, hogy igen, létezik a hölgyike. :) ).

Voltak jó részei a workshopnak, bár olyanok is, amik vagy teljesen evidensek számomra, vagy nem teljesen értettem egyet velük. Jó, persze, azt hozzá kell tennem, hogy én nem kifejezetten könyves blogger vagyok, még akkor sem, ha nagy többségében könyves bejegyzéseim vannak.

Mellesleg a workshop főként a kezdőnek számító bloggereknek szólt, akik éppenhogy csak nekiláttak a dolognak, vagy alig egy-két éve blogolnak. Akik 3-4 vagy még több éve "űzik az ipart", azoknak max. megerősítésként szolgálhatott abban, hogy jól csinálják, amik csinálnak. :)
Volt szó a tudatos bejegyzés felépítésről(tudjátok, mint a suliban: bevezetés, tárgyalás, befejezés), arról, hogy milyen terjedelmű egy jó könyvkritika(több, mint 500 karakter), figyeljünk oda a helyesírásra, legyen meg a saját stílusunk(milyen könyveket szeretünk)...
Szó volt még arról, hogy fontos ténylegesen elolvasni a könyvet, nem pedig összecsapni egy bejegyzést úgy, hogy el sem olvastuk, és amúgy lövésünk sincs róla, hogy miről szól a könyv.
Meg persze az interakció fontosságáról. Arról, hogy a kommentelő megérdemli azt, hogy válaszoljunk neki, és különben sem vet ránk túl jó fényt, ha nem tesszük. Amúgy sem igényel túl sok időt egy válasz... :)
Ja, és hogy ne féljünk negatív kritikát írni, mert azt is lehet úgy csinálni, hogy ne legyen durva, vagy sértő. :)

Csak nagyjából összeszedve ez volt a lényeg, amit Ada elmondott. Persze belevette azt, hogy egy kiadó mit vár el, meg, hogy honnantól is "igazi blogger" a blogger, ha szabad így kifejezni magam. Ő azt mondta, hogy 3 évnél van a vízválasztó, ahonnan vagy feladja a blogger, vagy folytatja és addigra letisztul a stílusa...Hát én ennek még előtte vagyok a magam egy évével, de remélem, hogy a vízválasztó után is megmaradok, és folytatom a blogolást. :)

Említette még Ada, hogy ő hogyan is szokta csinálni, és ettől lett maga az egész valóságos. A post it-es könyv jelölést lehet, hogy én is átveszem, mert szerintem hasznos lehet(színes post it-ekkel jelöli a különböző dolgokat a könyvben, pl. a kedvenc idézeteit, vagy fontos részeket). :)

Az első sorban egy srác csinált videót a workshopról, szerintem hamarosan ki is fog kerülni valahová.
Ó, és készült egy kép a workshop végén a résztvevőkről, amit a Twister Media posztolt is Instán. :)

Középen ott állunk Helie-vel. :) Én elől a zöld pólóban, ő mögöttem. :)

Innen rögtön a DeltaVision standjához mentünk, majd folytattuk utunkat a többi, számunkra fontos standhoz, amíg már egészen szép adag könyvet be nem gyűjtöttünk. :D

Kicsivel dél után kimentünk, és a Mamutban szereztünk kaját(Állítólag a Könyvfesztiválon drága volt a kaja, így döntöttünk a Mamut mellett.), majd spuri vissza, hogy elérjük a Képzelet Akadémiája előadást, ami egy órakor kezdődött(Az elején befaltuk a sült krumplit, amíg még friss volt és meleg. :D ).


Középen Nagy Ádám, a könyv szerkesztője

A Nevelj Jedit! könyv alkotói stábja még be is öltözött néhány kedvenc karakternek, akiket ki kellett találni(Büszke vagyok magamra, hogy elsőként kiabáltam be Farkast. ^_^). :D
A bemutatkozások után elmondták, hogy melyik történetről és miért írtak, valamint, hogy szerintük milyen az adott történetben a tanítás(miért rossz vagy éppen jó), és például beíratnák-e a gyerekeiket a Roxfortba. :D Nagyon kellemes, félig interaktív előadás volt, humoros benyögésekkel. Persze többet erről nem írok, a könyvben valószínűleg elég részletesen kifejtették a dolgokat. :)
Akik részt vettek, kaptak egy oklevelet és olcsóbban vehették meg a könyvet, amit azon frissiben dedikáltathattak is a szerzőkkel(Én is kaptam az alkalmon. :D).

 Az oklevelet nem csak aláírta Nagy Ádám, de még egy Yodás pecsétet is kaptunk rá. *.*

 Helie és "Picard kapitány" :)

Egyedüli probléma az előadással az volt, hogy a tűző napon voltunk egy órán keresztül, ráadásul a legmelegebb időszakban, így sajna sikerült leégnünk(De ezt persze csak később vettük észre.)... :/



Miután sikeresen elfogyasztottuk a csibeburgereket, még nézelődtünk egy kicsit, majd három órakor én lecövekeltem a 'D' épületben a Könyvmolyképzős stand mellett, hogy időben ott legyek az On Sai dedikáláson, és ne egy kilométeres sorba kelljen beállnom.

Közben Helie elbóklászott, vett még pár könyvet, s mire visszaért, addigra már egész szép sor alakult ki a dedikálásra várók között. Én pedig a sor legelején ácsorogtam. ^_^ Egyetlen lányt engedtem magam elé, amikor elkezdődött a dedikálás, ez pedig a borító tervező lány volt. De hát hogyan is küldhettem volna a sor végére, mikor olyan szép borítót csinál? :)
Az írónő most is - mint tavaly - nagyon kedves és aranyos volt, a dedikálás mellett még egy közös fotóba is belement(Nem kis örömet szerezve nekem ezzel.). ^_^



On Sai és én. Egy örök élmény. ^_^

Üröm az örömben(kijelöléssel olvashatóvá válik):
Eredetileg Homonnay Gergely dedikálás is lett volna, ám Gergely számára a tüntetés fontosabbnak bizonyult, mint a dedikálás, így ez elmaradt...Én meg ez után többet nem fogok miatta könyvet felvinni Pestre. Ha a politika neki fontosabb, mint a rajongók, akkor le van sajnálva. Ezzel a húzással engem, mint rajongót elvesztettek Erzsivel, és talán nem én voltam az egyetlen...

Innen már hazafelé vettük az irányt, noha még beugrottunk az Árkádban található Libribe is két könyvért, amit Helie rendelt(pont aznap érkeztek tán meg). Én persze a sok könyvvel megrakodva már befelé is sípoltam. XD

Otthon aztán kiterítettük a szerzeményeinket és elgyönyörködtünk bennük. ^_^

Idén is jó sok könyvvel tértünk haza, valamint szép emlékekkel, némi izomlázzal és leégett orral, homlokkal. :D De szerintem az első kettő miatt igazán megérte elszenvedni a többit. :)

Több dolgot most nem írok, viszont itt van még néhány hangulatkép:

 Halacskák! :)

Haribo Maci és az ingyen Haribo. :)

 Bookline busz, a Könyves kávézó. ^_^

Helie megtalálta Doris egyik elveszett gombját. :)

 Gyerekkorom egyik nagy kedvencével is szembetalálkoztam a KMK-nál. *.*

 A zsákmány. "Cseppet" betáraztunk. :D


Ti is voltatok a Könyvfesztiválon? Ti hogy éreztétek magatokat?
Csütörtökön jövök majd a szerzeményeimmel. :)

Addig is puszi:

Tessa

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése