2019. március 11., hétfő

104. 2018-as leg-leg-legek - 1. rész



Sziasztok!
Kicsit megkésve, de elhoztam nektek az elmúlt év leg-leg-legjeinek az első részét, ami most a könyvekről szól. Mivel jó sok könyvet olvastam 2018-ban, ezért bőven volt miből válogatni. :) Persze igyekeztem mindenhová maximum három könyvet/sorozatot írni, ami miatt sok jó könyv kimaradt...No de lássuk a medvét!


Kezdeném a negatív élményekkel, mert sajna azokból is akadt néhány...

Legrosszabb könyvek:

Magyar:
Kis Ervin: Noé kiszáll a bárkából - Igazából ezt 2017 szilveszterén kezdtem el olvasni, de az újév hajnalán sikerült befejezni, így már 2018-as olvasásnak számolom(meg a Moly is). Már említettem ennek a könyvnek a negatívumait egy bejegyzésben.

Örkény István: Tóték - Ezt a könyvet is említettem már. Sajnos nem volt valami jó...


Czirák Viktória: A hibrid - Ez a könyv volt 2018 legnagyobb csalódása. Sajnos nem tetszett annyira, mint a borító és a fülszöveg alapján azt vártam volna. :( Az alapötlet tetszett, viszont a kivitelezés annyira nem volt kiforrott, hogy teljesen kiborított.

Külföldi:
William Shakespeare: Hamlet - Szeretem Shakespeare munkásságát, ez a műve valahogy mégsem nyerte el a tetszésem többszöri olvasásra sem. :(
Emily Bronte: Üvöltő szelek - Bevallom, már az elején nem igazán lelkesedtem az ötletért, hogy ezt a könyvet elolvassam. De egy kihívás miatt mégis megtettem. És valóban nem tetszett a könyv, mint ahogyan azt sejtettem is előre. Nem tudom, másnak miért tetszik ez a könyv, nekem nem sikerült megszeretni.


G. P. Taylor: Árnyak prófétája - Ezt a könyvet főként azért olvastam el(újra), mert bizonyítani akartam magamnak, hogy képes vagyok egybe elolvasni, anélkül, hogy többször félbehagynám hosszabb időre. Most sikerült is, de még így sem lett a szívem csücske. Nem az én stílusom, így nem is fogom a folytatását megvenni.

Legrosszabb sorozat, amit végigolvastam:
Rachel Hawkins: Hex Hall - Az első rész még tetszett is a klisék ellenére, de aztán jött a folytatás, én meg csak vertem a fejem a falba. A második rész végigszenvedése után a befejező kötetet csak azért álltam neki elolvasni, hogy megtudjam, mi lett a végén(ha már belekezdtem a soriba...). És én csakazértis szurkoltam, hogy végül Cal legyen Sophienak az igazi...Nem jött össze. Pedig ő sokkal cukibb. ;)

Könyv, amit félbehagytam:


K. Bromberg: Vágy - Az egyetlen könyv, amit tavaly félbehagytam, ez volt. Egyszerűen már a prológus után éreztem, hogy nem nekem való a könyv. Részben, mert nem olvastam az első részt, részben maga a prológus tartalma miatt nem tudtam rávenni magam a folytatására. Nem volt kedvem végigrágni magam rajta, mikor már az első pár oldal után tudtam, hogy nem nekem íródott.

Könyv, amit nem tudtam hova tenni:
Vercors: A Medúza tutaja - Ezelőtt még sosem olvastam pszichológiai témájú könyveket. Igazából akartam is olvasni ezt a könyvet, meg nem is...És olvasás közben és után is vegyes érzelmekkel tekintettem a könyvre. Még csak azt sem tudnám elmondani, hogy jó vagy rossz könyv a Medúza tutaja, mert annyira vegyesek maradtak azóta is az érzéseim vele kapcsolatban...

Könyv, amit újraolvastam:
Az egész Harry Potter sorozat J. K. Rowlingtól. :) Plusz a Bogar bárd meséi - Nagyon szeretem a Harry Potter sorozatot, anno, amikor kijöttek a részei, még innen-onnan, ismerősöktől szereztük Ádival kölcsönbe, amíg mi is elolvassuk. Most viszont Húgi jóvoltából megvan végre nekem is mind a hét kötet, ennek örömére olvastam újra az egész történetet, és újra átéltem mindent. :)
William Shakespeare: Hamlet; Romeo és Júlia - Mint említettem már, szeretem Shakespeare-t. Így aztán vannak művei, amiket többször is olvastam már. A Romeo és Júlia örök kedvenc tőle...Többek között. ;)
G. P. Taylor: Árnyak prófétája - Már párszor próbálkoztam a könyvvel, de mindig félbehagytam, sosem sikerült eddig egyben elolvasni. Eddig. Tavaly végre ezt is összehoztam. :)

És a jobbik része, mert abból bőven akadt:

Legjobb egyrészesek:

Magyar:
Anne L. Green: Törékeny vonzerő - Először nem akartam megvenni a könyvet, aztán mégis rávettem magam, és elolvastam. És kimondottan tetszett! :) Igaz, sok erotikus rész volt benne, meg a problémázás, mégis nagyon betalált. :)


Róbert Katalin: Szelídíts meg! - Már a borító nagyon tetszett a rókával, a fülszöveg elolvasása után pedig muszáj volt megvennem. És milyen jól tettem! Nagyon klassz feldolgozása volt A kis hercegnek(ami amúgy nálam best of gyerekkönyv). Egyedül Róka szabadszájúsága nem tetszett a könyvben, legszívesebben kimostam volna a száját szappannal. Egyetlen lánynak sem lenne szabad ennyit káromkodnia...
Norbert Winney: Sárkányok, farkasok és almák - Egyszer rábukkantam egy könyvesboltban, és már akkor megtetszett, de nem vettem meg. Aztán később kívánságlistáztam Molyon, és hopp! egyszercsak kapok egy üzit az írótól(!), hogy olcsóbban meg tudom rendelni. ^_^ Kapva kaptam az alkalmon, és egy másik könyvvel együtt megrendeltem. Később elolvastam, és nagyon tetszettek Loson és Muszti(a patkánya) kalandjai, szívesen olvastam volna még. :)

Külföldi:
Kiera Cass: A szirén - A Párválasztó is tetszett, így gondoltam, próbát teszek az írónőnek ezzel a könyvével is. Nem mellesleg a borítója is gyönyörűre sikeredett, és a témája is felkeltette az érdeklődésem, hiszen szeretem a sellős/szirénes történeteket. :) És bizony be is talált a könyv, nagyon megszerettem a szereplőket, és még mindig elszorul egy kicsit a szívem, amikor Kahlenre és Akinlire gondolok. :3 Bővebben itt.


Marissa Meyer: Szívtelen - Szintén egy olyan írónő, akitől már olvastam, és megtetszett a stílusa. Emellé a Könyvmolyképző átvette az egyik gyönyörűséges külföldi borítót is. *.* És persze az sem volt utolsó szempont, hogy Alice Csodaországban előtörténetről van szó. A Walt Disney-féle Alice Csodaországban mai napig nagy kedvencem, és nagyon örültem, hogy Marissa Meyer erre alapozott a könyv megírásakor. Igaz, erre már csak olvasás közben jöttem rá, de le voltam nyűgözve. Páratlanul megírt történet, hozok is majd róla később egy bővebb értékelést. :)
Sara Pennypacker: Pax - A Sárkányok, farkasok és almák mellé ezt a könyvet tettem be a kosárba, mert cuki volt a róka a borítón. :D #ilovefoxes Mikor megérkezett a könyv, akkor láttam, hogy belül is vannak képek, illusztrált könyv. :3 Nagyon aranyos volt egyébként maga a történet is, azt hiszem, erről is fogok még írni. :)

Legjobb sorozatok:

Magyar:
Gaura Ágnes: Borbíró Borbála sorozat(Boriverzum) - A sorozat első kötetére, a Vámpírok múzsájára Rétánál figyeltem fel, ő írt róla egy klassz könyvajánlót. :) Aztán gondoltam egyet, és meg is vettem, majd a következő 2 részt is kivégeztem, és a következőt is...És gondoltam magamban, hogy ó, a kövi már az utolsó lesz...Erre küldött egy megjegyzést az írónő, hogy az Attila koporsója nem az utolsó része a sorinak, csak a folytatás még nem jött ki. Ennek a hírnek nagyon örültem, és már túl vagyok az ötödik köteten is, és tűkön ülve várom a következő részt, hogy megtudhassam, mi lesz még Boriékkal. ^_^
Vivien Holloway: Winie Langton történetek - Már a 2017-es Könyvfesztiválon felfigyeltem erre a sorira, de csak egy évre rá, a 2018-as Könyvhéten vettem meg az első és a második kötetet. Azóta még kettőt beszereztem és elolvastam, és nagyon tetszik. Igaz, még mindig le vagyok maradva, hiszen a sorozat eddig 6(+1) kötetes és az idei Könyvfesztiválon érkezik az utolsó rész, ennek ellenére Winie és Will már most belopta magát a szívembe. ;)


On Sai: Calderon - A Calderonról már írtam itt. Nagyon bejött On Sai stílusa és a duológia két főszereplője, Calderon és Taina is. :)

Küldöldi:
J. K. Rowling: Harry Potter - Az etalon. Örök kedvenc marad, sokszori újraolvasás után is, ez tuti. :)
"- After all this time?
- Always." ^_^
Julie Kagawa: Vastündérek - Bár eleinte zavart Meghan jelleme, de maga a történet tetszett, így folytattam, és a negyedik könyv végére már szomorú voltam, hogy el kell búcsúznom a szereplőktől. Ash és Meghan párosát a végére tényleg nagyon megkedveltem, de nekem a kedvenc akkor is Puck marad. :) Bővebben a könyvekről itt, itt és itt. A Vaslovagról még nem írtam, de most már arra is időt fogok szakítani. :)


Nora Roberts: Őrzők-trilógia - Ennek a sorinak először a borítója tetszett meg, nagyon jó a színvilága, azonnal rá is raboltam az első kötetre. :) Majd az olvasása után beszereztem a másik két részt is, és azokat egyben, kb. három nap alatt elolvastam. :) Mindhárom könyv másnak a szemszögéből, de ugyanarról a csapatról szól. Igazából már az elején lehetett tudni a párosításokat, így rá tudtam koncentrálni a csillagkeresésre és arra, hogy hogyan jönnek össze a párok. :) A vége külön tetszett, igazi happy end. :)

Meglepően jó olvasásélmények:

Takami Kóshun: Battle Royale - Nem szoktam horror/thriller könyveket olvasni, nem szeretem a hideglelős könyveket, egy kihívás miatt mégis nekiláttam közös olvasásban ennek a könyvnek, amire egyébként Testvérkódex blogon bukkantam anno. Deszy és Mesy is írt róla, valamint érdekes volt a borítója, ezért megjegyeztem. Aztán tavaly megvettem és elolvastam. Nagyon brutális volt, mégis tetszett. :)


Mark Lawrence: Tövisek hercege - Szintén zenész. Thriller címkés Molyon, és bizony kapásból egy vérfürdőbe csöppenünk. Viszont ennek ellenére nagyon jól megírt könyv, és nagyon tetszett benne Jorg, holott ő egy antihős. :D Azóta már elolvastam a trilógia másik két kötetét is, és nagyon jó volt. Érdekesre sikeredett a vége is, meg nem mondtam volna, hogy ez lesz. :)
Paulo Coelho: Az Ötödik Hegy - Coelho eléggé felkapott, és épp emiatt engem nem vonzottak a könyvei...eddig. Viszont Az Ötödik Hegy a címe alapján valahogy felkeltette az érdeklődésemet. Aztán a fülszöveget elolvasva mégiscsak rávettem magam, hogy megvegyem. Érdekelt, mit írt Coelho Illésről...És kellemesen csalódtam. :) Nagyon tetszett a könyv. Illést az író nem egy szentnek, egy hibátlan, így elérhetetlenül tökéletes valakinek mutatta be, hanem egy hétköznapi embernek, akinek vannak hibái, és aki el tud bizonytalanodni, hogy vajon jó döntést hozott-e. És pont emiatt tetszett annyira a könyv, mert Illés valóban egy ilyen ember lehetett. Isten szolgálatában, de sokszor hatalmas kérdőjelekkel a fejében. :)
Rick Riordan: Percy Jackson és az olimposziak - Ezt a sorit előolvasásnak szántam, mielőtt továbbadom Manónak, de annyira megtetszett, hogy csak úgy faltam a sorokat! :D Mondjuk Ádi nagyon szereti a mitológiát, és mivel csak három év van köztünk, együtt nőttünk fel, énrám is átragadt ebből valamennyi. :) Az egyetlen bosszantó dolog számomra az Olimposz kifejezés volt, mert helyesen Olümposz, de fejben mindig utóbbinak olvastam. :D


Kelly Oram: Cinder és Ella - Nem olvastam még LOL könyveket, nem is nagyon terveztem, de ezt a könyvet Húgi nagyon ajánlotta, így mégiscsak rászántam magam, és tetszett! Azóta már megvettem a folytatását is, bár az olvasásáig még nem jutottam. :)

Ezek lettek volna számomra 2018 leg-leg-leg könyvei. Holnap hozom a folytatást, melyben a borítókon lesz a hangsúly. ;)

Addig is puszi:

Tessa

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése